karlijninargentinie.reismee.nl

Eerste Maand.

Hola chicos,

Mijn eerste maand zit er al weer bijna op en wat vliegt de tijd voorbij, ik besef me nu wel echt dat ik heel erg van alles moet genieten aan gezien de tijd zo snel gaat! Deze maand zijn er al zoveel leuke dingen gebeurd maar ook waren er mindere dagen waarop ik iedereen echt heel erg miste.

Ik zal beginnen bij mijn 2de week. Deze week was eigenlijk een vrij normale school week. Maandags begon ik met spaans lessen. Dinsdags ben ik bij Emilia geweest die in juli terug is gekomen na een uitwisselings jaar in Nederland, dus kon ik weer in het echt Nederlands praten wat best raar is eigenlijk haha. Aan het einde van de week gingen we op zaterdag naar Ayse een meisje die hier ook is met ASF uit de USA. Daar hebben we geluncht en mate gedronken. 'S avonds zijn we naar de Wal-mart geweest waar we gingen winkelen daarna brachten we de avond verder door met Agus, Emir (ASF student uit turkije), Pilar (ASF volunteer), Celina, Davi en Ayse. Ayse bleef die nacht slapen en zondag gingen we naar een Restaurant in Zonda waar we iets gingen drinken en wat kleins gingen eten. Ze eten hier de hele dag door, ze beginnen de dag met alleen Mate dat is dus hun ontbijt, daarna tegen 2 uur word er uitgebreid geluncht, tegen 6 uur word er weer mate gedronken met toast ofzo en om 10/11 uur word er weer uitgebreid gedineert. Ik kan er nog niet echt aan wennen haha.

De 3de week is net om en eigenlijk heb ik deze week niks bijzonders gedaan, deze week zijn ook de tennis lessen begonnen wat echt heel leuk is! Woensdag en vrijdag gingen we na school wat eten in de stad met Naza, Belu, Emi en Marti. Deze dagen hebben we namelijk ook basketbal.

Aankomende week ben ik hier alweer een maand. Ik ben deze week vrij omdat er herkansingen zijn en aangezien ik nog maar 1 toets heb gemaakt alleen voor engels waar ik 10 voor had hoef ik niet te komen. Dinsdag tot woensdag of donderdag gaan we naar Cordoba, maar ik hier zal ik een aparte blog van schrijven met alle foto's en filmpjes. Vandaag gaan we nog naar een dijk ofzo en 's avonds waarschijnlijk nog naar het park met Agus, Emir, Pilar, Karen, Celi.

Het is sinds vorige week ook eindelijk warm zo rond de 25/30 graden. De weken ervoor waren echt heel koud en liepen we gewoon met 2 vesten op school en dikke truien.

Dit was het nou voor even!!

Saludos!!

Reacties

Reacties

Erika

Leuk dat je Emi gezien hebt! Ze wordt gemist hier in Groningen!

Succes met maand 2!

En hopelijk ben je snel gewend aan de mate, het Spaans en de warmte..... vanaf nu gaat het alleen maar warmer worden in de regio.

Leuk dat je niet de enige AFSer in de omgeving bent.

Mama

Lieve Karlijn,

Zeker genieten voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje. Wat een ervaringen.
Erg mooi geschreven en we houden de blog van Cordoba te goed. Lekker genieten en niet in slaap vallen in de
klas ;-)))
Dikke knuffel.
Xxx mama

Fleur

Wat is mate,
Xxx anoniempje

Fleur

Grapje maar was serieuze vraag

Marquite

Mooi geschreven, bijzondere belevenissen.
Wat een andere wereld, zal zeker wennen zijn.
Benieuwd naar volgende verhaal.
Groetjes van ons uit de Boeskoolstad

Sandra

Leuk hoor om je verhalen te lezen!

Xxx Sandra

Inge

Ooooozo leuk jou verhalen Karlijn. Geniet er van, pracht ervaring voor de rest van je leven. Groetjes

Oma

Lieve Karlijn ,Leuk weer een berichtje van je te lezen ,en foto's en filmpjes te zien ! En ja geniet er vooral van want het is zo weer voorbij ! Dikke knuffel , saludos . Haha

Lucienne

Enthousiast geschreven Karlijn! Super dat je in 1 maand al zo veel nwe vrienden hebt gemaakt! Lieve groet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!