karlijninargentinie.reismee.nl

Update

Hola a todos,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, in de tussentijd is er veel gebeurd.

Ik zit nu al over de helft van mijn uitwisselingsjaar en de tijd vliegt vanaf nu echt.

Ik heb nog tot begin april vakantie, dus dat betekent dat ik nog 2 maanden te gaan heb…

Op 15 april komen papa, mama, thijs en wout al en dan gaan we 3 weken reizen in het noorden.

Met mijn spaans gaat het gelukkig goed, ik kan goed meekomen en normale gesprekken voeren zonder veel in het engels te vragen.

En nu kerst, mijn verjaardag, nieuw jaar en Chile.

Kerst: Op kerst avond gingen we dineren met de familie, met kerst word alles koud gegeten (geen idee waarom). Na het diner gingen we de cadeautjes uitpakken en om 12 uur wenste iedereen elkaar fijne kerst en gingen we naar buiten om naar het vuurwerk te kijken. Verder waren het gewoon normale dagen. Qua het missen van iedereen in Nederland ging het vrij makkelijk omdat het gewoon normale dagen waren en ik met mijn nederlandse familie nooit zo uitgebreid kerst vier.

Mijn verjaardag: 29 december was het dan mijn verjaardag. Ik werd wakker met allemaal lieve berichtjes van iedereen. ´S middags gingen we alles klaar maken voor het diner ´s avonds. ´S avonds kwamen mijn vrienden en davina´s vrienden, omdat het zo warm was (42 graden) en niemand zwemkleding bij zich had gingen we met zn allen met kleding aan zwemmen, en dat is un onze traditie geworden met verjaardagen dat de jarige met kleding en al in het zwembad word gegooid. Tegen half 6 gingen de laatste mensen weg en bleef ik nog even kletsen met davi, dus ik slipe pas tegen 7 uur.De dag erna ging ik met davi en giuliano (italië) uit. Dus sliep ik pas tegen half 9 (´s ochtends)

Nieuw jaar: Een normale dag zonder stroom en internet. Er was ergens een brand dus heel San Juan zat zonder stroom. We hebben de heledag in het zwembad gezeten omdat het wederom weer super waren was en aangezien we geen stroom hadden deden de aircos ook niet. En net of het zo moest zijn had ik net voor 8 uur (mijn tijd, 12 uur in NL) even internet, dus facetimede ik snel mama en papa nog even om ze gelukkig nieuw jaar te wensen. Daarna viel het internet weer weg voor een uur. Na een uur ging ik weer even facetimen met mama en papa (nu zonder gehuil hahaha ;) ) en daarna ging ik nog even facetimen met Lisa. Om 12 uur wenste iedereen hier elkaar gelukkig nieuw jaar en gingen we even wat vuurwerk afsteken, echt een stuk minder dan met kerst. Daarna ging ik slapen omdat ik al 2 dagen bijna niet geslapen had.

17 januari was het dan eindelijk zover en gingen we naar Chili. We reden rond 6 uur ´s avonds weg omdat het dan minder druk zou zijn bij de douane. Tegen 1 uur ´s ochtends kwamen we aan bij de douane waar we allemaal papieren moesten invullen en omdat ik omdat ik een intercambio estudiante ben zou het allemaal wat lastiger kunnen gaan. Maar omdat ik alle toestemmingen had en al mijn papieren in orde waren ging het allemaal heel soepel en waren we binnen 2 uurtjes klaar. Rond 5 uur ´s ochtends kwamen we aan in Los Andes en daar wou david even slapen. Tegen 6 uur reden we weer verder naar Viña del Mar waar we om 9 uur aankwamen. We konden het hotel pas in om 12 uur dus gingen we eerst even ontbijten en daarna langs het strand wandelen. Toen we in het hoetel konden wou iedereen slapen dus hebben we de hele dag geslapen omdat we allemaal moe waren van de reis. Nadat we allemaal weer wakker waren gingen we boodschappen doen en avondeten en was het alweer tijd omdat te slapen. De volgende dag gingen we een dagje naar het centrum van Viña del Mar en werden de eerste aankopen al gedaan, want denk maar dat ze daar heen gaan om lekker aan het strand te liggen, ze gaan alleen naar Chili om te winkelen omdat alles daar veel goedkoper is dan in Argentinie. De andere dagen zijn we alleen maar hele dagen in de Mall geweest. Alleen maandags gingen we naar de haven van Valparaiso, en daar gingen we ook lunchen. Daarna ging ik voor het eerst aan het strand liggen met davi. Donderdags reden we naar Santiago waar we tot zondag zouden blijven. En je kunt het al raden, daar hebben we ook alleen maar de hele dag in Mall gelopen hahaha. Ondanks de hele dagen Mall heb ik er wel heel erg van genoten en zou ik het liefst terug gaan omdat het weer daar een stuk aangenamer is en het ontzettend mooi is.

Dit was het weer voor deze keer.

Besos.



Reacties

Reacties

Mama

Ha lieve Karlijn,
Top geschreven en wat heb je het goed voor elkaar.
Geniet ervan, in augustus wordt het weer hard werken ;-)
Dikke kus mama

Oma

Weer een mooi verhaal Karlijn , en wat kom jij op mooie plaatsen ,ik ben wel een beetje jaloers hoor !! Haha . Maak er nog een mooie vakantie van en geniet ! Liefs voor allemaal , dikke knuffel ook van Buzzel ! Liefs oma !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!