karlijninargentinie.reismee.nl

Normal life

Hola chicoss,

Afgelopen donderdag was ik 2 maand van huis en afgelopen zaterdag 2 maand in Argentinie.

Na de eerste maand wat opstart problemen te hebben gehad ging de 2e maand al veel beter, het gevoel dat ik mn plekje heb gevonden en dat het normale leven weer is begonnen was er zeker. Nu zul je zeker zeggen "normale" leven? Ja het is toch echt zo, het is natuurlijk niet hetzelfde als Nederland maar aan het chille leventje hier ben ik nu wel gewend.. (Dat word wat als ik weer terug kom en weer aan het werk moet en moet leren en huiswerk maken aangezien we dat hier gewoon niet doen, ik heb maar besloten om te gaan slapen in de klas om al mn slaap in te halen, niemand die er wat van zegt)

Zoals ik al zei was mn 2e maand vrij normaal en heb ik eigenlijk niet veel gedaan.

Beetje afspreken en koken met vrienden enzo. (Wel echt super gezellig)

Afgelopen donderdag besloten Ayse, Celia (allebei uit US) en ik om San Juan te gaan verkennen. We hebben 4 uur lang door San Juan gelopen en heel veel gelachen en lol gehad. Daarna moest ik met nog een paar anderen op een instituut voor engels een presentatie geven over ons land, dit keer was het in het engels want vorige week moesten we het in het spaans doen. Zaterdag moesten we hetzelfde nog een keer doen en kregen we een optreden waar ze de dans folklore deden.

Ik zal nu even een paar verschillen tussen Argentinie en Nederland op een rijtje zetten:

Eten:

- Het eten is hier ongelofelijk veel. (Nog steeds niet aan gewend)

- Ze eten hier pas rond 11/12 uur terwijl je de volgende ochtend gewoon weer om 6 uur op moet voor school.

- Echt bijna alles is met dulce de leche (soort van karamelpasta ofzo)

Verkeer:

- Nou her verkeer intresseert niemand wat. Er zal nooit een auto of een bus zijn die zou stoppen voor een voetganger, ookal loop je op het zebrapad en het word groen voor de autos enzo word je gewoon plat gereden.

- De wegen zijn niet te vergelijken met die uit Nederland want wauw wat zijn die hier slecht hahaha.

School:

- Intresseert ook niemand wat.

- Na 6 jaar secondary school kan iedereen naar de universiteit en het maakt niet uit of je nou allemaal onvoldoendes hebt of allemaal voldoendes iedereen kan naar de universiteit.

Ondanks al deze verschillen (er zijn er natuurlijk nog veel meer) en de cultuurshock die ik had op het begin, lach ik me elke keer weer kapot om alle mensen.

Ohja ik hoef nog maar een maandje naar school en dan heb ik 3 maanden zomervakantie, in januari of februari gaan we naar Chile en misschien nog naar Brasil. Leuke vooruitzichten dus :)

Saludossss <3

Reacties

Reacties

Oma

Wat een verhaal weer Karlijn ,en dat jij dat allemaal mag meemaken , (zou ik ook wel willen ) ik ben blij dat je het goed naar je zin hebt !! Dikke knuffel ,Liefs Buzzel en oma !!

Oma en Wim

Wat een mooi leven heb je daar maar het het is je gegund !! Dit zul je je nooit meer meemaken dus geniet er maar echt van liefs van ons!!

Jacqueline ter Mors

Jeetje Karlijn! Wat een leven heb jij daar, zo chill!

Dat gaat echt afkicken straks, maar gelukkig duurt dat nog heel lang.succes en have fun daarzo, zoals je oma al zegt: zoiets gebeurt je naar 1x!! Geniet ervan en ik kijk uit naar je nieuwe verslag!!

Bennie

Hoi Karlijn, mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt.
Je zult wel moe zijn s'avonds van dat hectische leven daar Haha! Dat wordt wel weer wennen straks in Nederland. Dus geniet ervan! Groeten!??????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!