karlijninargentinie.reismee.nl

Reis en dag 1

Hoi allemaal,

Daar zit ik dan na een hele lange reis in Argentinie.

Donderdag 18 augustus vertrokken we rond 2 uur naar schiphol, wat toch wel heel erg vreemd is als je afscheid moet nemen van je beste vriendinnetje, al je vrienden, je thuis, de paardjes en pip en morris. Eenmaal op schiphol aangekomen was het wachten begonnen. We kwamen rond 4 uur aan en om half 6 moesten we pas aanwezig zijn. Rond half 8 gingen we richting de douane en dus moest ik ook afscheid nemen van mama, papa, thijs en wout wat toch wel moeilijk was. Toen we door de douane waren moesten we wachten tot dat we het vliegtuig naar Parijs in konden. Nadat we in Parijs waren aankomen moesten we ongeveer een uurtie wachten tot dat we in het vliegtuig naar Buenos Aires mochten. Om half 12 vlogen we naar Buenos Aires een vluch van 13 uur en 20 minuten. Ik heb bijna de hele vlucht geslapen dus niet echt veel gemerkt dat het zolang duurde. We landen om 8 uur 's ochtends (argentijnse tijd) in Buenos Aires. Daar hebben we echt heel lang moeten wachten tot dat we werden opgehaald met de bus die pas kwam rond 2 uur. Deze bus bracht ons naar een heel groot amder busstation waar onze volgende bus zou vertrekken naar San Juan. Aangezien deze bus pas om 7 uur ging en we daar al om half 3 waren was het dus weer heel erg lang wachten. Toen om 7 uur de bus er eindelijk was hadden we nog een reis te gaan van 15 uur. Gelukkig was het een hele chille bus waar je van de stoelen een bed kon maken. We kwam rons half 10 aan in San Juan en daar stond mn gastfamilie te wachten. Ze waren echt heel enthousiast. Daarna gingen we ontbijten in San Juan en daarna door naar Rawson wat 5 minuten is. Maandag is al mijn eerste schooldag dus dat word echt spannend.

Liefs Karlijn.

Laatste weken in Nederland en voorbereidingen.

Hoi allemaal,

De laatste weken in Nederland zijn aangebroken en over 29 dagen vertrek ik naar Argentinië.

Ik vlieg donderdag 18 augustus om 20:30 vanaf Schiphol naar Parijs. Daar moeten we ongeveer anderhalf uur wachten en dan vliegen we om 23:20 naar Buenos Aires, daar landen we om 8:00 Argentijnse tijd. Het is daar nu winter dus is er 5 uur tijdsverschil.

Als we in Buenos Aires zijn geland hebben we eerst met alle AFS'ers uit de hele wereld een oriëntatie kamp. Vanuit daar vertrek ik dan naar mijn gastgezin in San Juan. Ik heb al contact gehad met mijn gastfamilie en het zijn erg leuke mensen :)

Nu in Nederland zijn we druk met het regelen van het visum en met de laatste kleine voorbereidingen. Wanneer alle papieren zijn goedgekeurd moeten we naar Den Haag om het visum op te halen.

Eerst gaan we nog even genieten van 2 weken vakantie en dan kan het aftellen beginnen.

Ik heb er super veel zin in en mijn koffer is klaar om gepakt te worden!!